Friday, July 15, 2011

Mama

I miss spending time with my mama :(

chotchet pasal mama lah pulak . Heee ~ My mother , well she definitely is the best . Semua org nak cakap mama , ibu , or mak dorg mcm tu kan ? Its hard to say I didn't love my mother . She has done so much and seriously I can't count . Mama jaga makan minum , jagakan muka , kalau ada luka sikit mama letak ubat .






Dulu masa Nabila Abidin kurus dan kecik lagi , selalu duduk atas baju kelawar mama . Macam naik buayan made of kain . Hehe . Seronok . Pastu main basikal , bila minyak habis , balik dekat petrol station , mama refill kan *mama suapkan nasi act :) Mama yang ajar naik basikal , and I failed many times trying to ride that bike . Mcm org bangang tak reti naik basikal pun ada .

Macam Matluthfi jugak . He undergoes heart surgery , tapi aku for asthma . Kesian mama , she cried :( Mesti penat mama nak besarkan anak mcm Nabila Abidin . ( keras kepala , nakal , kurang ajar ,tak makan saman and all the negative goes to me ) But then , she is one strong women and I VOWED to be exactly like her . * tapi susah . hihi

Pernah dulu aku kena pukul teruk sgt dgn mama , just sbb jari aku luka then ada nanah . Mama nak buang nanah tu . Tapi aku takut . Mama pukul sbb aku dah main tarik tali kat situ . Haha . Pastu bila mama dah buang all the dirty yucks tu '' Eh , tak sakit ?'' * Sia sia je kena bantai .
Re-called , gaduh dgn kakak aku , pastu dia dah jerit2 sampai kata aku anak angkat . Apa lagi , banjir ah pekung mata . Sedih wa cakap sama lu . Terus lari pergi kat mama bila ma dah balik kerja . mama kata '' Eh , takan lah adik anak angkat , muka cantik aje ikut mama . Anak mama ni . Akak jealous mama sayang adik lebih la tu . Kan kan ? Jgn nangis eh . '' Terus aku BERHENTI nangis dan BOO kakak aku :D *bangga

Blackout . Haha . Dalam keadaan gelap dan haihh tak terkata panas di malam hari , mama sanggup kipaskan aku . Sedangkan mama sendiri panas . Mama kipas sampai aku tidur pulak tu . Sian mama . Nanti bila nak mandi mesti mama teman . Sebab takut gelap . Tapi sekarang mama dah tak payah teman dah . Adik dah tak takut gelap :D


As for now, Matluthfi realised me .

Mama memang sayang adik .
She has always actually .
Cuma aku tak reti appreciate kasih sayang seorang ibu .
Mother is much more important dari cinta cipan aku kat sekolah Selandauu tu :D


Mama , I love you . *hehe

No comments:

Post a Comment