Monday, November 28, 2011

Hey congrats . You get everything you want


Bersyukur boleh tak ?

My parents , they are the kind yang kalau kau nak something , kau kena dapatkan apa yang dorang nak . Macam dulu , masa darjah 6 . Harapan mama and baba aku amatlah tinggi pada anak sulung . Memang push habis nak straight A. Bukan untuk UPSR je , PMR dan SPM . And well , she did it :D





Tapi ada satu benda aku tak puas hati.

I worked my ass off untuk 5A tu . Maybe bagi korang , Alaaa , 5A je pun . Tapi masa tu , it means everything . Hanya Tuhan je tahu gigih gila aku nak 5A tu hanya untuk dapatkan apa yang aku nak . Some people rasa macam ni , Pehhh Nabila , kau dapat semua yang kau nak kan ? No , they were WRONG. I get what I NEED , not what I WANT. Bila dapat 5A tu , gila pecah semua sel senyum :) Dapat weh . DUIT $_$ FYI, parents aku push aku lagi teruk dari kakak aku yang sulung . Just sebab kakak atas tak dapat 5A. *Aku anak ke 3 ;) Dorang tanak pisang berbuah dua kali . So , aku jadi mangsa . I proved I'm among the best masa tu



I'm not gonna cry , but I'll polished myself brighter than you are :)



One word , Jealous. *ye , aku jealous dengan kau.

Kau sedar tak ? kau dapat semua , sedangkan janji kau tak ditunaikan . Bersyukur la weh . Aku dah cukup bersyukur dah ni. Kau tak dapat apa yang mama and baba nak , tapi kau dapat semua . Before PMR , mama janji mama bagi apa je kau nak . IF and only if kau dapat straight A. Tapi kau dapat tak ? Tak kan ? Before SPM , again benda yg sama . Tapi kau tak dapat straight A kan ? Tapikan , kau sedar tak ? hanya kau sorang je yang dapat semua benda sedangkan janji kau pada mama tak ditunaikan. Habis amek SPM punya result , kau dah teros dapat bracess , dapat tros LG , kereta , jam Guess , apa lagi ? Shade yang mahal gila tuu . Gilalahh , cemburu aku waktu tu , tuhan je tahu.




Aku tak lepas PMR. Aku nak buat bracess masa tuu, so tak dapat straight A , meaning , NO BRACESS ;aaa. Pasrah je aku . Tapi kau , wahhh , ale ale dapat . Okay fine , maybe parents aku bagi jugak apa yang dia nak sebab tanak down kan dia . Tapi come on ! Pikir tak bila kita keep on fulfilling kehendak dia , dia naik kepala . Meaning , tak perlu strive pun , minta dapat jugak =='

Memang kau bertuah , tapi aku keep on reminding myself ...
Aku pun bertuah jugak sebenarnya .
Cuma aku kena kerja keras lagi .
Aku merancang , Allah menentukan :D

No comments:

Post a Comment